Nieuws


21 juli 2020 - HRTech Redactie

Discriminatie is altijd al een moeilijk onderwerp geweest, maar de Black Lives Matter beweging lijkt echt iets in beweging te zetten. Het onderwerp wordt opgepakt niet alleen als het gaat over ras, maar ook over geslacht, leeftijd en afkomst. Zo kondigt Google aan vergaande maatregelen te nemen die, gezien hun dominantie als zoekmachine, impact gaan hebben op ieders Employer Branding aanpak.


28 mei 2020 - HRTech Redactie

Welzijn is voor HR een heet onderwerp, zeker als verlengde van duurzame inzetbaarheid. Maar hoe kom je erachter hoe het echt met je medewerkers gaat, want een enquête of test invullen is te manipuleren. Wat nu eens als je gezichtsuitdrukkingen kan meten?


18 mei 2020 - AnalitiQs

Employee eXperience (EX) is een thema dat steeds meer aandacht krijgt. Zo komt het in het Global Talent Trends 2020 onderzoek van LinkedIn naar voren als het #1 onderwerp. Een punt dat ik lastig vind aan het thema Employee Experience zijn de vele, veelal Engelse, woorden die rondom dit thema gebruikt worden. Denk hierbij aan employee journeys, moments that matter, continuous listening en voice of the employee. Tijd voor een canon van EX.


20 april 2020 - Juliette de Swarte

Gaat corona onze manier werken voor altijd veranderen? Neelie Verlinden denkt van wel. Ze schrijft over trends in talentontwikkeling op haar eigen platform Digital HR-Tech en is hoofd Content bij Talentsoft. “In deze tijd ontdekken we pas echt waar onze prioriteiten liggen.” zegt ze in dit interview.


9 april 2020 - Cloudwatch

In deze case vertelt Jochem ter Steege van Cloudwatch hoe ze voor arbeidsbemiddelaar Compagon de 'applicant of candidate experience' hebben verbetert. Met zo'n 170 nieuwe vacatures per maand voor al haar klanten is het meten van die ervaring van kandidaten een belangrijke bron van informatie om uiteindelijk ook de tevredenheid van de inhurende manager te vergroten.


6 februari 2020 - HRTech Redactie

Integraal Talent Beheer is niet moeilijk, maar om het voor elkaar te krijgen moet je wel in actie komen. Mark van Assema: “HR gaat het niet uit zichzelf doen, dus wij hebben een boodschap voor de directie.”


12 december 2019 - HRTech Redactie

Het thema van Onboard.Amsterdam laat zien waar organisaties op inzetten om talent aan zich te binden: purpose. Want millennials, en zeker de jongste generatie werknemers, de centennials, willen ‘iets goeds’ doen in hun werkende leven. En dus staat ‘het hogere doel’ centraal bij een goede onboarding-ervaring.