Nieuws


3 juli 2023

HR-platform Settly haalt €6 miljoen aan investeringen op


HR-platform Settly ontvangt €6 miljoen aan investeringsgeld van Mediahuis Ventures en het Franse evergreen impactfonds 2050. Het is de eerste investering in de start-up.

Categorie: On/-offboarding, Persbericht, Engagement
Geschreven door: HRTech Redactie

settly_haalt_6_miljoen_op-foto_2-600 X 400Settly is een digitaal verhuisplatform dat organisaties ondersteunt in het aantrekken en behouden van internationaal talent. De Amsterdamse startup is in 2019 opgericht en is inmiddels uitgegroeid tot zo’n 50 medewerkers. De investering van € 6 miljoen zorgt ervoor dat het platform zijn product- en serviceaanbod verder kan uitbreiden en dat het bedrijf internationaal kan groeien. 

“Naar verwachting zal het aantal mensen dat buiten hun eigen land werkt de komende jaren groeien met 70 miljoen. Het is onze missie om de manier waarop we werken opnieuw te definiëren, waarbij het niet langer meer gaat om waar je vandaan komt, maar waar je je thuis voelt", zegt Marieke van Iperen, CEO en medeoprichter.

Internationaal talent

Settly helpt organisaties om internationaal talent aan te trekken en te behouden. Het platform stelt HR in staat om een strategie te ontwikkelen voor het migreren van werknemers en nieuwe medewerkers optimaal te ondersteunen bij hun tijdelijke of permanente overgang naar een nieuw land. Naast het stimuleren van de betrokkenheid van werknemers, automatiseert het platform van Settly herhalende administratieve taken zodat HR-teams zich kunnen focussen op het behalen van hun doelstelling.

Van Iperen: "We hebben dit tot nu toe bootstrapped gedaan, dus zonder financiële steun. Om de toekomst van werk te transformeren en de internationale groei van Settly voort te zetten, hebben we twee investeerders gevonden die onze missie steunen en compleet aansluiten bij onze kernwaarden."

Beide investeerders helpen bedrijven die op een positieve manier bijdragen aan de maatschappij en de planeet. “Settly heeft een heldere missie en heeft daarmee in korte tijd op eigen kracht een sterke groei gerealiseerd. De drie procent churn rate en een klanttevredenheidscore van 9,2 laat een grote behoefte aan een persoonlijke benadering zien in een markt die alleen al onder grotere multinationals goed is voor $58 miljard. De kernwaarden van Settly sluiten bovendien naadloos aan op ons investeringsbeleid,” zegt Piyush Hemnani, Principal Future of Work van Mediahuis Ventures.

Persoonlijke benadering

Settly is actief in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, Tsjechië en Australië, voor merken zoals Miro, Personio en Bynder. In ieder land heeft Settly lokale experts die de internationale medewerkers begeleiden, verbinden en wegwijs maken. Het platform combineert hierbij een persoonlijke en multilocale benadering om de ervaring van de medewerker te verbeteren.

Van Iperen: "De ervaring van de medewerker staat voor ons ten alle tijden centraal. Diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit zitten in ons DNA. Dat wordt ook weerspiegeld in ons eigen team van 55 medewerkers, waarvan we met trots kunnen zeggen dat het voor meer dan 50 procent uit vrouwen en inmiddels 33 nationaliteiten bestaat, met een sterke vertegenwoordiging van de LGBTQIA+-gemeenschap. Het platform dat we bouwen is niet alleen gericht op het proces en het afvinken van wat er moet gebeuren tijdens een verhuizing, maar ook het faciliteren van HR om overal talent aan te kunnen nemen en de nieuwe werknemer, partner en familie betrokken, verbonden en gelukkig te houden."

Deel dit artikel
Dit artikel is 411 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter