Nieuws


22 november 2021

Workday neemt VNDLY over om ook een Total Talent Management oplossing te kunnen bieden


HR suite wereldspeler Workday gaat VNDLY overnemen. Hiermee vult het een belangrijk functioneel hiaat op in de hoek van het vinden van tijdelijk talent via externe leveranciers. Het VMS, Vendor Management System, van VNDLY gaat geheel gekoppeld worden aan zowel de HCM suite, voor het recruitment en overige HR functionaliteit, maar ook aan de financiële suite van Workday voor de afhandeling van inkooporders en facturen.

Categorie: Recruitment flex, HR Administratie, Persbericht
Geschreven door: HRTech Redactie

VNDLYEen geïntegreerde oplossing voor talent

VNDLY is een tot nu alleen gericht op de Amerikaanse markt, maar wordt door klanten al wel internationaal gebruikt. De ruim 140 mens grote scale-up heeft in 4 jaar tijd een VMS platform neergezet voor het vinden en beheren van externe medewerkers en leveranciers. Dat platform kan zowel gebruikt worden door het intermediaire kanaal, vooral MSP's, Managed Service Providers, aan wie een grote organisatie het beheer van al die leveranciers en externen kan uitbesteden. Nu met de overname door Workday zullen ook de grote klanten die zelf een VMS willen gebruiken veel bereikbaarder worden. Met deze actie troeft VNDLY een ander Amerikaanse VMS platform met een sterke Workday focus en integraties, Utmost, af.

VNDLY richtte zich al vooral op Workday als HR suite om mee te integreren en had net sinds Q3 dit jaar verschillende gecertificeerde koppelingen gerealiseerd. De twee kunnen samen dus snel een total pakket bieden voor organisaties die aan Total Talent Management (TTM) willen werken, waar de contractvorm ondergeschikt wordt en al het talent met de juiste skills voor de organisatie zou moeten kunnen werken.

Uit het persbericht

Met VNDLY biedt Workday organisaties een uniforme oplossing voor personeelsoptimalisatie die organisaties helpt bij het beheren van alle soorten werknemers - in loondienst, per uur, tijdelijk en uitbesteed - en een holistische talentstrategie ondersteunt, inclusief inzicht in kosten, personeelsplanningsbehoeften en naleving.

"Naarmate organisaties de definitie van hun personeelsbestand uitbreiden om te voldoen aan de groeiende vraag van bedrijven en talent, hebben ze oplossingen nodig die een holistisch beeld bieden van alle soorten werknemers, inclusief tijdelijke werknemers, zodat ze beter kunnen plannen en voldoen aan de geweldige kans voor hen”, zegt Pete Schlampp, Chief Strategy Officer, Workday. “VNDLY loopt voorop in de leveranciersbeheersector met een innovatieve en intuïtieve aanpak. De krachtige combinatie van onze technologieën en talent zal klanten helpen hun veranderende personeelsdynamiek beter te beheren, waardoor ze gelijke tred kunnen houden met de veranderende wereld van werk van vandaag.”

Een uniforme oplossing ter ondersteuning van de evoluerende personeelsdynamiek

De toekomst van werk vereist nieuwe manieren van denken over de samenstelling van het personeelsbestand en hoe verschillende soorten werknemers moeten worden beheerd, aangezien organisaties steeds meer afhankelijk zijn van een diverse mix van medewerkers, waaronder het uitbreiden van hun tijdelijke personeelsbestand, om aan de groeiende zakelijke eisen te voldoen. Bovendien zijn werknemers op zoek naar flexibelere werkregelingen bij het nastreven van nieuwe vaardigheden en persoonlijke ervaringen. Versneld door de eisen van de pandemie, moeten organisaties hun definitie van het personeelsbestand aanpassen en onderzoeken hoe ze dit op nieuwe manieren kunnen ondersteunen.

Om gelijke tred te houden in deze veranderende wereld van werk, moeten organisaties een meer holistische personeelsbeheerstrategie omarmen die het volledige personeelsbestand waardeert. Met VNDLY, dat al een gecertificeerde integratie met Workday heeft, gecombineerd met Workday Financial Management en Workday Human Capital Management (HCM), hebben organisaties een uitgebreid overzicht van alle werknemers. Klanten kunnen Workday gebruiken om het end-to-end-proces voor vaste medewerkers te beheren, terwijl ze de externe personeelsgegevens van VNDLY verenigen, zodat ze hun totale personeelsbestand beter kunnen plannen, uitvoeren en analyseren. Dit omvat het vermogen om:

  • Bouw een holistische personeelsstrategie voor alle werknemers. De combinatie van Workday en VNDLY biedt organisaties een uniform systeem om hun volledige personeelsbestand te beheren, waardoor een betere samenwerking met HR, financiën, inkoop en functionele leiders mogelijk wordt om het totale personeelsbestand te plannen, uit te voeren en te analyseren.
  • Krijg inzicht in het totale personeelsbestand, inclusief kosten. Met een uniforme Workday- en VNDLY-oplossing hebben klanten inzicht in hun volledige personeelsbestand, van fulltime medewerkers tot tijdelijke medewerkers, met inzicht in het personeelsbestand, projecten, secundaire arbeidsvoorwaarden, vergoedingen, voorwaardelijke uitgaven en hun totale personeelskosten. En met Workday Prism Analytics en Workday Adaptive Planning kunnen organisaties een op inzichten gebaseerde aanpak hanteren bij het plannen en analyseren van totale beloningen of uitgaven voor tijdelijke medewerkers, allemaal als onderdeel van een holistische personeelsstrategie.
  • Beter plannen en beheren van arbeidsbehoeften. Om klanten te helpen reageren op de toegenomen concurrentie om talent en het tekort aan arbeidskrachten te beheren, zal de oplossing een meer collaboratieve benadering van sourcing- en wervingspraktijken mogelijk maken - van het creëren van aanvragen tot het vinden van talent uit verschillende bronnen, tot SOW's, onboarding, facturering en salarisadministratie.
  • Beheer compliance en beveiligingsrisico's. Het beheren van een uitgebreid personeelsbestand vereist naleving van verschillende regels voor belastingen, co-werkgelegenheid en regelgevende regels en tarieven die over de hele wereld verschillen. Met VNDLY als onderdeel van Workday kunnen klanten hun uitgebreide personeelsbestand beter beheren in overeenstemming met lokale en wereldwijde arbeids- en co-werkgelegenheidswetten. Klanten kunnen gegevens en systeemtoegang veilig beheren en de procesintegriteit beter waarborgen.

Lees hier het hele persbericht.

Deel dit artikel
Dit artikel is 101 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter