Nieuws


4 december 2020

Soft skill scale-up Lepaya neemt Analytics opleider Smartenup over


Soft skill scale-up Lepaya neemt Smartenup over, een trainingsbedrijf dat professionals ondersteunt om beter, sneller en slimmer met data te werken. Lepaya, gespecialiseerd in het aanbieden van blended soft skill trainingen zet met de overname de volgende stap als uitdager van traditionele trainingsinstituten.

Categorie: Learning & Development, Persbericht
Geschreven door: HRTech Redactie

LepaySmartenupDoor hard skills te combineren met soft skills, kan het Amsterdamse bedrijf versneld groeien in een steeds veranderende arbeidsmarkt, waarin de vraag naar om- en bijscholing blijft toenemen. Na een recente investeringsronde van 5 miljoen doet Lepaya nu zelfstandig de overname.

De digitalisering van de arbeidsmarkt is door de coronacrisis in een stroomversnelling geraakt. Beroepen veranderen en banen verdwijnen: naar verwachting zal 50% van de werknemers zijn of haar digitale vaardigheden moeten bijscholen om voldoende gekwalificeerd te blijven. Daarnaast is er ook een groeiende behoefte aan menselijke vaardigheden. De top 3 essentiële vaardigheden voor de banen in 2025 bestaat volgens het World Economic Forum namelijk uit analytisch denken, actief leren en complex probleemoplossend vermogen. Lepaya versterkt met de overname haar positie in de trainingsmarkt door deze analytische vaardigheden te bundelen met soft skills. 

“De werknemer van de toekomst heeft skills nodig in plaats van diploma’s. Door de expertise van Smartenup samen te smelten met de bewezen soft skills methode van Lepaya, bieden we het volledige spectrum aan vaardigheden. Samen willen we bij-en omscholing effectief en toegankelijk maken voor iedereen en uitgroeien tot een grote internationale speler in de trainingsmarkt”, zegt René Janssen, Managing Director en mede-oprichter van Lepaya. 

“Als professional van de toekomst heb je zowel soft – als hard skills nodig. Wij zijn super goed in hard skills, Lepaya in soft skills. Wij werken vrijwel identiek met een combinatie van trainer led trainingen en zelfstudie via intuïtieve techniek, krijgen beide goede klantenfeedback, bedienen vergelijkbare klanten en waren van plan om vergelijkbare trainingen te ontwikkelen. De gesprekken gingen vrij snel en alle Smartenup teamleden blijven betrokken bij Lepaya. Wij kijken ernaar uit om samen nu versneld te groeien!”, aldus Eric Haase, co-founder van Smartenup.

Beide bedrijven ervaren explosieve groei sinds de uitbraak van het coronavirus en spelen in op de vraag naar innovatieve trainingsmethodes. Middels een blended aanpak, een unieke combinatie van zowel online als offline trainingen, sluit Lepaya aan op de behoeften van toekomstbestendige organisaties. De succesformule die zich richt op impactvolle, toepassingsgerichte en meetbare trainingen zal ook worden toegepast op de hard skill trainingen van Smartenup.

Over Lepaya

Lepaya is een aanbieder van soft skills trainingen waarbij on- en offline leren wordt gecombineerd. Lepaya is begin 2018 opgericht door René Janssen en Peter Kuperus, die op basis van hun ervaringen in zowel de corporate wereld als de scale-up scène zagen dat er behoefte is aan trainingen die gedrag duurzaam veranderen. Zeker in de huidige tijd van veel verandering is het essentieel voor bedrijven om het personeel snel en juist op te leiden, om op de langere termijn succesvol te zijn. Lepaya richt zich op de Nederland, België en Duitsland en bedient haar klanten wereldwijd, onder andere in de VS en Spanje. Meer informatie over Lepaya: www.lepaya.nl

Over Smartenup

Smartenup heeft als missie om mensen te motiveren hun data literacy en analytische vaardigheden te verbeteren. Het bedrijf is in 2013 door Eric Haase en Kees van der Meeren opgericht vanuit het kerninzicht dat data steeds belangrijker wordt en vanuit de gedachte dat ieder mensen de intrinsieke behoefte heeft om zich steeds verder te ontwikkelen. Smartenup onderscheidt zich door energieke, relevante leertrajecten omtrent data ten opzichte van vaak traditionele spelers die data als IT onderdeel zien. Smartenup krijgt enorm hoge feedback van klanten door de verfrissende aanpak, relevante content en energieke trainers. Meer informatie over Smartenup: www.smartenupcs.com.

Deel dit artikel
Dit artikel is 768 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter