Nieuws


22 juni 2020

Talent management bij Jumbo, een overname voor meer skills focus en meer bij Club Talentsoft


Helaas niet naar Parijs, maar we waren er toch bij, Club Talentsoft op 16 juni jongstleden. Het jaarlijkse event voor klanten, partners en andere geïnteresseerden werd geheel digitaal ondersteund met een handig platform, waar je ook nu nog steeds terecht kunt. We geven een aantal hoogtepunten vanuit Nederlands oogpunt en zoeken uit hoe de nieuwste overname van Crafty past in de toekomstvisie van Talentsoft.

Categorie: Recruitment vast, On/-offboarding, HR Administratie, HR Analytics, Opleidingen, Strategische personeelsplanning, Prestatiemanagement, Assessments, Samenwerken, Persbericht, Bersin, Corona
Geschreven door: HRTech Redactie

ClubTS_Jumbo_Boonstra

Jumbo en Talentsoft

In Nederland is Jumbo met 90.000 mensen in dienst een belangrijke en mooie showcase klant voor Talentsoft. Je kunt hier het interview met HR directeur Alrik Boonstra terug kijken. Hij vertelt over de Jumbo Academy die maar liefst 20.000 medewerkers per jaar opleidt, en de andere talent management processen die Jumbo verder helpen om hun klantgerichte cultuur te optimaliseren.

Daarnaast was ook Hedwig Klarenbeek, Manager HR Analytics & Services bij Jumbo groep, in een panel discussie met Talentsoft en Mads Gammelgaard Tornqvist Head of Transformation & Leadership bij Bunker Holdings, te bekijken.

ClubTS_H_Klarenbeek

Hedwig vertelt daarin hoe ze het hebben aangepakt om die Jumbo Academy aan het begin van de corona crisis heel snel hebben moeten aanpassen. Niet alleen kon er snel minder fysieke training plaats vinden, ook al mochten supermarkten op zich wel open blijven. Ook moest het opleiding aanbod worden uitgebreid hoe om te gaan met de veiligheidsvoorschriften. Ze legt uit hoe ze juist door middel van een goed opleidingsplatform zo snel hebben kunnen schakelen van blended training, met een deel klassikaal, naar 100% digitaal door het aanpassen van het LMS, Learning Management System. Haast vergelijkbaar met hoe snel we konden overschakelen van vergaderen op kantoor naar video vergaderen.

Je kunt ook nog hier een HRPodcast met Hedwig (in het Nederlands) terug luisteren waarin ze specifiek ingaat op data gedreven HR, met uitgebreid gebruik van HR Analytics mogelijkheden van de verschillende HRTech tools in gebruik bij Jumbo.

Product innovaties

Naast klanten kwam ook Talentsoft zelf uitgebreid aan het woord, allereerst met een introductie keynote van CEO Jean-Stéphane Arcis, die we eerder al eens interviewden. Daarna gaf Alex Pachulski, de Chief Product Officer, zijn visie op de toekomst van werk en leiderschap.

Daarnaast waren er meerdere sessies over vernieuwingen van het platform, met eerst de 'product launch' sessie, en daarnaast een aantal business specifieke sessies. We zagen onder andere deze nieuwe functies voorbij komen:

  • Uitbreiding van de AI matching motor in de recruitment module om kandidaten op harde en zachte criteria te matchen en vergelijken
  • Een uitgebreider Talent Profiel mogelijkheid, dat gekoppeld is aan de recruitment module door een Talent Marketplace voor betere matching op vacatures én 'solliciteren' op projecten in de Project Marketplace
  • Continuous conversations nu ook met Team Check-ins
  • Verdere integratie van performance management proces met Skills Assessments en talent ontwikkeling mogelijkheden
  • Training Match, om matching technologie ook in te zetten op het training aanbod in het LMS

ClubTS

Alle sessies terugkijken

Je kunt ook nu achteraf nog inschrijven om bij de opgenomen sessies langs te gaan, bij de software en consultancy partners te kijken en veel informatie is uiteraard te downloaden. Zeer handig als Talentsoft op jullie longlist of shortlist staat voor een nieuwe HR suite oplossing.  

Overname start-up Crafty.im voor uitbreiding skills matching

TS_CraftyTijdens het evenement kondigde Talentsoft ook de overname van het Franse Crafty aan, of zoals in het logo "[c]rafty", waarbij crafty in het Frans sluw en rafty vlot betekent en waarbij het in het Engels verwijst naar craft dat ambacht betekent. Een slimme naam dus voor deze start-up uit 2016 die een 100% focus heeft op skills management en skills matching technologie gebaseerd op AI toepassingen. Het product zal volledig geïntegreerd worden in het Talentsoft platform zodat de matching tools voor verschillende onderdelen van talent ontwikkelingen kunnen worden ingezet.

Al met al was het toch een geslaagd evenement met meer dan 1500 bezoekers uit 33 landen, zo'n diversiteit was in de offline wereld waarschijnlijk minder groot geweest. Net als thuiswerken is ook het thuis netwerken / events bijwonen nog wennen, maar het vergroot de wereldwijde mogelijkheden enorm en vervuilt het milieu dan weer enorm minder.

Deel dit artikel
Dit artikel is 194 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter