Nieuws


16 juni 2020

Learning platform Lepaya krijgt investering van 5 miljoen van Mediahuis


De Belgische mediagroep Mediahuis investeert 5 miljoen euro in Lepaya, een Nederlandse scale-up gespecialiseerd in het aanbieden van 'blended soft skill' trainingen. De kapitaalinjectie zal Lepaya in staat stellen om de voorziene groeiplannen versneld door te zetten. Mediahuis zet met deze investering een nieuwe stap in haar diversificatiestrategie.

Categorie: Opleidingen, Persbericht
Geschreven door: HRTech Redactie

LeayaMediahuis is haar pallet aan dienstverlening op het #HRTech terrein verder aan het verbreden. Lepaya is een opleidingen platform voor organisaties, maar ook te gebruiken door mensen rechtstreeks, zoals zelfstandigen of andere professionals die zich verder willen ontwikkelen. Daar zien we ook een mogelijke link met een eerdere investering van Mediahuis. In 2017 gingen zij al een strategische samenwerking aan met het van oorsprong Nederlandse Jellow, dat ondertussen ook in België actief is. Jellow is een platform waar organisaties hun eigen pool aan freelancers kunnen opbouwen en zo ook in de inhuur markt aan zogenaamde 'direct sourcing' kunnen doen. Of de link tussen de twee ook daadwerkelijk gelegd wordt houden we in de gaten.

Het persbericht

Aanbieder van soft skill trainingen Lepaya kende sinds zijn oprichting ruim 2 jaar geleden een snelle groei. Het ontwikkelen van persoonlijke vaardigheden zoals krachtig communiceren, coachend leidinggeven, hoe om te gaan met stress of het effectief managen van een team, is dan ook sterk in belang toegenomen. Het blended trainingmodel van Lepaya waarbij online en klassikale trainingen op het vlak van soft skills met elkaar worden gecombineerd en zo extra wordt gestuurd op het resultaat, slaat inmiddels ook internationaal aan. De kapitaalsinjectie zal de Nederlandse scale-up in staat stellen om deze groei te versnellen, zowel in Nederland als internationaal. Tegelijkertijd maakt deze investering het voor Lepaya mogelijk om zijn aanbod aan trainingen en de achterliggende technologie verder te ontwikkelen.

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis Groep: “De trainingsmarkt biedt niet alleen aantrekkelijke perspectieven en groeimogelijkheden. Ze sluit ook aan bij de missie van Mediahuis, met name het op een onafhankelijke manier informeren en zo een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. Specifiek wat de soft skills betreft zien we vandaag de dag het belang alleen maar toenemen. Zeker in tijden waarbij het fysieke contact tussen medewerkers sterk afneemt, worden deze sociale vaardigheden en het ontwikkelen ervan, nog belangrijker. We geloven in de aanpak van Lepaya waarbij door een slim gebruik van data, online en klassikale trainingen met elkaar worden gecombineerd. Lepaya stuurt sterk op de impact van trainingen wat leidt tot resultaat. We geloven dan ook in de aanwezige expertise en het potentieel voor verdere groei.”

René Janssen, Managing Director & mede-oprichter Lepaya: “Soft skills zullen de komende jaren in het bedrijfsleven het verschil gaan maken. Veel bedrijven zijn vandaag dan ook op zoek naar een partij die hen kan helpen bij het ontwikkelen van medewerkers. De voorbije periode zagen we de instroom van klanten op zoek naar een impactvolle aanpak dan ook toenemen. Zeker nu de huidige economische omstandigheden ervoor zorgen dat veel bedrijven versneld hun personeel moeten re-skillen. De kapitaalinjectie van Mediahuis biedt ons de mogelijkheid om zowel geografisch als qua aanbod te groeien.” Peter Kuperus, Managing Director & mede-0prichter vult aan: “Tegelijkertijd willen we ook op technologisch vlak grote stappen zetten om nog meer op basis van data, de leerervaring persoonlijk te maken en daarmee nog relevanter te zijn voor een individuele medewerker. Het mooie aan dit partnership is dat Lepaya en Mediahuis heel duidelijk eenzelfde langetermijnvisie delen. Zeker op het vlak van het aanbieden van gepersonaliseerde content kunnen we veel van elkaar leren. Het DNA van onze organisaties matcht en dat stemt ons heel positief over de toekomst."

Deel dit artikel
Dit artikel is 172 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter