Nieuws


8 mei 2019

'Werkvloer' platform Flex-Appeal krijgt investering


De branche specifieke app Flex-Appeal levert een communicatieplatform voor de retail en horeca branche. De start-up uit Rotterdam kan daarmee doorgroeien tot scale-up en wil dit jaar uitbreiden naar 20 medewerkers. Ze bieden een soort 'alles-in-1' platform voor de werkvloer.

Categorie: On/-offboarding, Engagement
Geschreven door: HRTech Redactie

GroeiGeldSneller en breder

Op de werkvloer in de horeca en retail werken veel jonge mensen die gewend zijn snelle communicatie apps als snapchat en whatsapp te gebruiken. Daarmee ruilen ze diensten en bespreken ze ook tijdens werktijd van alles over dat werk. Anderzijds is er ook vanuit de werkgever veel informatie met hen te delen over nieuwe producten, prijzen en ander nieuws. En los van het korte nieuws zijn er ook allerlei dingen te leren, waarvoor weer allerlei vormen van opleiding bestaan.

Plaatsing in HRTech Arena

De Flex-Appeal oprichters werkten ook in deze dynamische omgeving en bedachten een soort 'alles-in-1' platform voor specifiek deze groep werkenden in deze twee branches. Volgens onze indeling valt Flex-Appeal in de domeinen;

  • Samenwerken, vanwege de interne communicatie mogelijkheden
  • Onboarding, met het stappenplan voor nieuwe medewerkers

Hoewel je dus wel diensten kunt ruilen is het geen planning tool. Daarvoor hebben ze integraties met PersoneelsSysteem, Afas en Manus+

Investering van 8 ton

Nu haalt Flex-Appeal dus een investering op van €800.000 bij een aantal informele investeerders in Nederland, onder leiding van Exact oprichter Arco van Nieuwland. Met die investering willen ze eerst in Nederland het team uitbreiden en de basis vergroten. Misschien kunnen ze dan eind dit jaar of begin volgend jaar ook in het buitenland de retail en horeca branche veroveren.

Deel dit artikel
Dit artikel is 1086 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter