Nieuws


22 april 2024

Visma YouServe lanceert HR Chatbot voor wet- en regelgeving


Visma YouServe heeft een nieuwe tool die HR-professionals ondersteuning biedt bij het naleven van actuele en complexe regelgeving.

Categorie: Persbericht, Techniek algemeen
Geschreven door: HRTech Redactie

alex-knight-2EJCSULRwC8-unsplash

Visma YouServe lanceert een nieuwe virtuele assistent met de HR Chatbot wet- en regelgeving. De tool is ontworpen om 24/7 betrouwbare antwoorden te geven op complexe vragen met betrekking tot HR-gerelateerde wet- en regelgeving. En wordt ondersteund met erkende en actuele HR-brondocumenten. Dit stelt HR-professionals in staat om hun werk met verhoogde nauwkeurigheid en betrouwbaarheid uit te voeren, terwijl ze tegelijkertijd meer tijd kunnen besteden aan strategische HR-doelen.

Operationele efficiëntie

Voor HR-professionals is het vaak een uitdaging om voortdurend op de hoogte te blijven van complexe wet- en regelgeving. Met de lancering van de HR Chatbot wet- en regelgeving streeft Visma YouServe naar het ontzorgen van HR-afdelingen en het verlagen van de drempel voor het verkrijgen van essentiële informatie. De introductie van de chatbot draagt bij aan de digitale transformatie binnen organisaties door geavanceerde technologieën te gebruiken en zo operationele efficiëntie te verbeteren.

Betrouwbare tool met betrouwbare bronnen

De chatbot wordt gehost in een beveiligde omgeving op Microsoft Azure Cloud, met strikte maatregelen om ervoor te zorgen dat alle gegevens binnen deze omgeving blijven en niet worden blootgesteld aan externe risico's. Een cruciaal element voor de betrouwbaarheid van de chatbot is het gebruik van actuele brondocumenten, die officieel zijn uitgegeven door overheidsinstanties. Deze database bestaat onder andere uit het Handboek Loonheffingen, premiedifferentiatie WW, de Participatiewet en inkomstenverhoudingen. Deze documenten worden elke twee weken zorgvuldig bijgewerkt. Hierdoor verstrekt de chatbot altijd nauwkeurige antwoorden die volledig voldoen aan de meest recente wet- en regelgeving.

Teuje Tap, manager AI & robotics bij Visma YouServe, zegt hierover: “Dankzij erkende bronnen en regelmatige updates biedt de chatbot nauwkeurige antwoorden, waardoor HR-professionals meer tijd kunnen besteden aan strategische taken en persoonlijke cases. In de toekomst streven we ernaar om AI nog meer te benutten door bedrijfsspecifieke regelingen te integreren. Dit biedt organisaties de mogelijkheid om hun eigen regelingen toe te voegen aan de chatbot, waardoor zowel medewerkers als managers van deze dienst gebruik kunnen maken, terwijl de HR-afdeling minder tijd hoeft te besteden aan administratieve taken.”

Deel dit artikel
Dit artikel is 155 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter