Nieuws


25 september 2023

Zes genomineerden strijden om de Digitaal-Werven award 2023


Zes organisaties zijn dit jaar genomineerd voor de Digitaal-Werven award 2023, de award voor de beste online candidate experice. Er zijn nieuwe en bekende kandidaten op de lijst. De meerderheid bestaat uit partijen die nog nooit eerder een nominatie hebben gehad. Deze worden vergezeld door NS en Nationale Nederlanden, die vorig jaar ook al op de lijst stonden.

Categorie: Recruitment, Employer Branding
Geschreven door: HRTech Redactie

Continue verbeteren

Al zeventien jaar doet Digitaal-Werven onderzoek naar de werken-bij pagina’s onder de ruim 550 grootste werkgevers van Nederland, op meer dan 130 datapunten. Deze datapunten hebben betrekking op gebruikersgemak van de recruitmentwebsite, content en informatie op de recruitmentwebsite, het visueel ontwerp van de website, de mobiele website en het online sollicitatieproces en de reactie op de mystery sollicitatie.

Tijdens het jaarlijkse Digitaal-Werven event reikt Digitaal-Werven een award uit aan de ‘werken-bij-site’ die de bezoekers volgens de vakjury de beste online ‘candidate experience’ bezorgt. Dit jaar selecteerde de vakjury zes organisaties die om deze titel mogen strijden.

De_Digitaal-Werven_award_2023De genomineerden

Voor 2023 zijn de genomineerden in alfabetische volgorde:

Jumbo met https://nl.jobs.jumbo.com/nl/

Movares met https://movares.nl/werkenbij/

Nationale Nederlanden met https://nn-careers.com/nl/nl

NS met https://www.werkenbijns.nl/

ProRail met https://www.werkenbijprorail.nl/

Randstad met https://www.werkenbijrandstad.nl/

De winnaar van 2022, VodafoneZiggo, zit dit jaar in de jury en kan dus niet genomineerd worden.

In voetsporen van eerdere winnaars

De zes genomineerde organisaties krijgen de mogelijkheid om in de voetsporen te treden van eerdere winnaars zoals VodafoneZiggo (2022), Coolblue (2021 & 2016), Bol.com (2020 & 2018), Dura Vermeer (2017). En de NS kan na 2019 op voor een tweede award.

In 2022 waren de NS en Nationale Nederlanden ook al genomineerd. Beide partijen hebben hun website doorontwikkeld en zijn daarom opnieuw genomineerd. NS heeft de award met hun vorige site ook al een keer gewonnen in 2019. Jumbo, Movares, Prorail en Randstad zijn nooit eerder genomineerd geweest.

De top is weer breder geworden en de kwaliteit is weer toegenomen. Het is duidelijk dat de organisaties in de top de corporate recruitmentsite niet meer zien als een statisch project, maar als een onderdeel dat steeds doorontwikkeld moet worden. Zo zaten meerdere van de dit jaar genomineerden al jaren tegen een nominatie aan en hebben ze dit jaar net een paar (kleine) aanpassingen gedaan die het verschil hebben gemaakt.

Total Talent Acquisition

Sinds een aantal jaar zijn ook datapunten toegevoegd over de type functies die worden aangeboden en vooral of er ook voor tijdelijke, externe functies mogelijkheden zijn. Bij de genomineerden zien we net als vorig jaar dat de NS en NN hiermee experimenteren, maar de anderen, zelfs flex onderneming Randstad, heeft dit soort functies niet op de eigen site staan. Met gemiddeld 20-30% externen onder alle werkenden in deze grote organisaties is dat nog steeds een onderschatte doelgroep.

De jury

De jury zal zich nu over de genomineerden buigen en de award op 12 oktober tijdens het Digitaal-Werven event uitreiken.

De jury bestaat uit:

  • Recruitment strateeg Monique ten Buur
  • Conversie expert Wilbert Pot
  • Usability expert Eddy Boeve
  • Employer Branding expert Marco Dalmeijer
  • Employer Branding expert Marloes Peters
  • Project Lead Recruitment VodafoneZiggo (winnaar 2022) Miranda Brandewijk

Wil jij er bij zijn als bekend gemaakt wordt wie de award wint? Dat kan: schrijf je dan nu in voor het Digitaal-Werven event op 12 oktober

Deel dit artikel
Dit artikel is 455 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter