Nieuws


22 april 2020

Veilig, gezond en productief weer aan het werk met gebruik van reboarding app


Hoe kunnen straks medewerkers met een gerust hart weer aan het werk in de ‘anderhalve-meter-economie’? Om de terugkeer van medewerkers op de werkplek te vereenvoudigen, heeft Appical een speciale reboarding app ontwikkeld. Deze app ondersteunt organisaties op een laagdrempelige manier om medewerkers te informeren over het bedrijfsspecifieke beleid als gevolg van het Corona COVID-19 virus, evenals actuele informatie hierover vanuit de overheid. 

Categorie: On/-offboarding, Persbericht, Corona
Geschreven door: HRTech Redactie

Vrijwel alle organisaties zijn geraakt door de effecten van COVID-19. Ze zijn gedeeltelijk of geheel gesloten. Medewerkers brengen hun werktijd al wekenlang thuis door. Terugkeren naar de oude werksituatie zit er voorlopig niet meer in. Sterker nog: de anderhalve-meter-economie zal de komende jaren waarschijnlijk het nieuwe normaal zijn.

Werkgevers staan voor een grote uitdaging. Zonder goedgekeurd protocol door de overheid mogen bedrijven de deuren niet heropenen. Zo moeten er regels komen omtrent hygiëne en beschermingsmaatregelen op basis van de richtlijnen vanuit de overheid (RIVM, Ministerie van VWS en WHO). Wanneer medewerkers mogen terugkeren naar de werkplek, moeten zij kennismaken met de organisatie in nieuwe vorm en de nieuwe bedrijfsprotocollen.

Reboarding

Reboarding

Als specialist in het inwerken van medewerkers en het ontwikkelen van onboardingprogramma’s, zet Appical haar kennis in om bedrijven te ondersteunen bij het ‘herinwerken’ van medewerkers. Oftewel: het ‘reboarden’ van werknemers.

Het reboarding platform van Appical bevat verschillende functionaliteiten om medewerkers op efficiënte wijze te informeren over de nieuwe realiteit op de werkplek. In de app kunnen medewerkers op een interactieve wijze de verplichte protocollen op het gebied van veiligheids- en hygiënevoorschriften doorlopen in de vorm van video’s, quizzes en checklisten. 

“Het voordeel van deze app is dat medewerkers gemakkelijk en overal toegang krijgen tot relevante content,” aldus Peter Straatsma, CCO van Appical. “Je kunt op een schaalbare manier zo gericht mogelijk communiceren, zowel op bedrijfs- als afdelingsniveau.”

Bedrijven kunnen vervolgens de kennis van hun medewerkers meten en rapporteren. En kunnen daardoor aantonen dat hun medewerkers op de hoogte zijn én blijven van het volledige protocol. 

Om personeel weer snel productief te krijgen, staat een goede voorbereiding op hun terugkomst naar een veilige werkplek en het managen van verwachtingen centraal. De reboarding app bevat onder andere veel gestelde vragen en de mogelijkheid om te communiceren via de in-app chat. Ook is het in de applicatie mogelijk door middel van medewerkersonderzoek de resultaten te evalueren

Alle HRTech aanbieders op een rij
Ben jij op zoek naar passenden en innovatieve #HRTech oplossingen? Gebruik dan onze HRTech Arena. Hierin vind je alle aanbieders per domein.

Van MKB tot corporates

De reboarding app is ontwikkeld voor alle bedrijven die zijn geraakt door de effecten van COVID-19, waaronder bedrijven die gedeeltelijk of geheel gesloten zijn en zich voorbereiden op heropening na versoepeling van de landelijke maatregelen. Te denken valt aan meerdere grotere hotel- en retailketens, overheidsinstanties en bedrijven in de zakelijke dienstverlening. 

Appical is sinds 2012 specialist op het gebied van HR software en ontwikkelde eerder een onboarding platform, dat wordt gebruikt in meer dan 140 landen wereldwijd. Appical is ISO-gecertificeerd en bedient momenteel een klantenbestand van meer dan 300 bedrijven, zoals ASML, HP, Heineken, KLM, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Hilton, de Koninklijke Luchtmacht, NS en verschillende gemeentes. 

Deel dit artikel
Dit artikel is 167 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter