Nieuws


25 september 2019

AnalitiQs neemt No Ties over en breidt dienstverlening uit


Data & analytics dienstverlener AnalitiQs heeft onderzoeksbureau No Ties overgenomen. Beide partijen werken al geruime tijd samen en blijven onder hun eigen naam opereren. Hun dienstverlening op het gebied van HR-analytics en Marketing & Customer Intelligence zal hierdoor worden uitgebreid..

Categorie: HR Analytics, Persbericht
Geschreven door: HRTech Redactie

Groepsfoto-website-1024x512

Employee Survey Platform

AnalitiQs blijft specialist op het gebied van HR-vraagstukken. Door de overname heeft de organisatie een eigen employee survey platform en arbeidsmarktpanel ter beschikking. Op deze wijze kan zij haar klanten nog beter helpen om te luisteren naar de stem van medewerkers en de arbeidsmarkt. De data verzameld uit onderzoeken kunnen worden gekoppeld worden aan data uit andere bronnen, zoals een klant- of HR-systeem. Zo verkrijgen klanten nog diepere inzichten uit dashboards en analyses.

Betere data analyses

Voor opinie-, klant en marktonderzoek kan men nog steeds terecht bij No Ties. Ook blijven de panels inVotes en Peil.nl beschikbaar voor het benaderen van specifieke doelgroepen. Door de overname wordt het bestaande survey platform verder ontwikkeld wat zal zorgen voor een intuïtievere ervaring. Daarnaast wordt de dienstverlening van No Ties verder uitgebreid met datamanagement, rapportages en analyses. Gecombineerd vormen No Ties en AnalitiQs een team van twintig data & analytics professionals. Vanuit één kantoor in Amsterdam zullen klanten uit binnen- en buitenland worden bediend.

De kracht van data

Organisaties die de beste besluiten nemen, presteren typisch gezien beter dan hun concurrenten. De beleving en opinie van (potentiele) klanten spelen daarin een cruciale rol. “Het is onze overtuiging dat de beste besluiten worden genomen op basis van data”, aldus Gido van Puijenbroek, Managing Director. Door deze overname kan No Ties organisaties gaan helpen met het visualiseren van data uit andere bronnen en het uitvoeren van analyses op de onderzoeksdata, al dan niet gecombineerd met data uit andere bronnen zoals een CRM-systeem. “Met dit pallet aan diensten stellen we onze klanten in staat om hun besluitvorming nog verder te optimaliseren zodat hun organisaties nog succesvoller worden.”

Stem van de medewerker

Het merk AnalitiQs zal zich volledig gaan richten op datagedreven HR. Door de overname wordt een platform voor medewerkersonderzoek én een arbeidsmarktpanel aan de dienstverlening toegevoegd. Gido van Puijenbroek, Managing Director: “We zien dat voor organisaties het bieden van een positieve medewerkersbeleving steeds belangrijker wordt. Wat medewerkers in hun vrije tijd als klant ervaren bij bedrijven als Coolblue of Bol.com, eisen ze ook in hun rol als medewerker. Vanaf nu kunnen organisaties nog beter zelf de stem van de medewerker ophalen en deze stem integreren in rapportages en analyses. Dit biedt hen relevante inzichten over onderwerpen als verloop, verzuim, tevredenheid en cultuur.”

HR, Marketing en Customer Analytics

Stand-alone HR analytics levert interessante informatie en kennis op voor HR. Juist door HR data te combineren met marketing en klant data, wat met het samengaan van deze twee ondernemingen nog beter mogelijk wordt, kun je de analytics voor de hele organisatie en de directie veel waardevoller maken. We kijken uit naar de eerste klant cases.

Over AnalitiQs en No Ties

AnalitiQs en No Ties geven advies én ondersteunen organisaties op het gebied van HR-analytics en Marketing & Customer Intelligence. Van strategie tot en met realisatie. De data & analytics professionals helpen organisaties om met de inzet van data betere besluiten te nemen. Werknemers krijgen daardoor meer plezier in hun werk, klanten worden blijer en organisaties worden succesvoller.

Deel dit artikel
Dit artikel is 89 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter