Nieuws


27 juni 2019

Insight HRTech Expert community gelanceerd


De wereld van HRTech is behoorlijk omvangrijk, zelfs al in ons kleine landje. Met een community van HRTech Experts willen wij die wereld voor HR professionals transparanter maken. Woensdag 19 juni kwam een deel van die experts samen en werd de 'Insight' community gelanceerd. Een tool achter de website waar we nog beter kennis met elkaar kunnen delen om antwoorden te vinden voor HR. Dus als je een vraag hebt over HRTech, we helpen graag!

Categorie: Engagement, Kennisbank
Geschreven door: HRTech Redactie

expert diner 19 juni 2019Een netwerk organisatie

#HRTech Review is een onafhankelijk kennisplatform en een community met HRTech Experts met als doel gebruikers van HR technologie te helpen passende en innovatieve oplossingen te vinden. Het is geen consultancy bureau met een kantoor en communiceren in een netwerk organisatie is extra lastig. Toch hebben we met z'n allen, nu 19 experts, al een schat aan ervaring in HR en HRTech land die we met jullie willen delen. 

Die kennis delen we op verschillende manieren. Zo is een aantal experts regelmatig aan het schrijven over hun ervaringen of evenementen waar we samen of alleen naar toe gaan, zoals in oktober weer UNLEASH in Parijs. Een andere manier is de training 'Aan de slag met HRTech' die we in Q3 weer organiseren. Ook zijn we continu op zoek naar nieuwe HRTech voor de Nederlandse HRTech Arena.

Stel je vraag over HRTech

De HRTech wereld is net als de HR wereld zelf behoorlijk specialistisch geworden. Nu hebben wij in ons netwerk ondertussen experts vanuit alle domeinen, recruitment, core HR en talent management. Ook die weten nog niet 'alles', want met meer dan 235 aanbieders kunnen ook die 19 experts niet alle partijen goed kennen.

19_HRTechExperts

Maar we weten toch al wel veel, dus stel je vraag via mail en het Insight HRTech Review netwerk gaat aan de slag om een antwoord op je vraag te vinden! Die vraag kan gaan over specifieke aanbieders, over koppelingen tussen tools of over selecteren en implementeren van HRTech. Dat is ons dagelijks werk en vragen worden vrijblijvend beantwoord.

Community tool: Zoho Connect

We zouden natuurlijk geen tech platform kunnen zijn zonder daarbij goede tooling te gebruiken. Een community tool is in feite een soort doorontwikkeling van wat vroeger de intranet pagina's moesten zijn, maar vaak niet werden. Je deelt daar natuurlijk nieuws en evenementen, maar het gaat verder. Een community tool biedt mogelijkheden om per interessegebied met 'groepen' (zoals bij LinkedIn groepen) of 'kanalen' te werken en er zijn 'forums' om vragen te stellen en discussies te voeren. Vaak is er ook een chat mogelijkheid ingebouwd, of is de chat juist de centrale spil waar alles om draait.

Insight menuEen goede community tool zal veel email verkeer, vooral al die 'cc-emails', kunnen vervangen en een heel andere dynamiek aan communicatie geven. We hebben verschillende van deze tools al opgenomen in het domein Samenwerken, zoals Viadesk, Eko, Speakapp en Microsoft Teams. Wij kozen nu voor Zoho Connect, een van de modules uit de zeer grote suite CRM en HR software van het Indiase Zoho, dat ook gewoon in het Nederlands beschikbaar is.

Inspiratie uit voorbeeld cases en veel meer kennis over werken in interne en externe communities vind je bij Bind.

Ben je zelf ook expert in één of meer HRTech domeinen en wil je ook graag je kennis delen en zelf leren van andere experts? Stuur ons dan een mail voor meer informatie.

Deel dit artikel
Dit artikel is 1046 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter