Nieuws


7 februari 2019

Releaseplanning 2019 van partner Validata


In dit artikel geeft Bart Bijkerk van Software Partner Validata een toelichting op de release plannen voor het jaar 2019. Er komt een tweede gehele herziening van de applicatie gebouwd in het Mendix platform na de start in 2009 en de eerste herziening in 2014. Daarnaast nog meer nieuwigheden, zoals een support chatbot...

Categorie: Achtergrond Screening
Geschreven door: Validata

New-ReleaseOm haar klanten ook in 2019 optimaal te kunnen bedienen, heeft Validata een aantal nieuwe softwareontwikkelingen op de agenda staan. ‘Naast het lanceren van een compleet herziene versie van onze applicatie, zullen verschillende geautomatiseerde en mobiele oplossingen bijdragen aan een sneller screeningsproces. Daarnaast krijgen klanten meer vrijheid en verantwoordelijkheid binnen onze applicatie en voegen we nieuwe producten toe aan onze portfolio,’ aldus Bart Bijkerk (COO/CTO).

Complete herziening van originele applicatie

‘Sinds Validata in 2009 haar eerste software ontwikkelde om CV’s te screenen is er veel veranderd. In 2014 werd een innovatieve applicatie gelanceerd om screeningsprocessen nog sneller, efficiënter en gebruiksvriendelijker te laten verlopen.

Vanaf de start werkt Validata met een DevOps-constructie, waarbij elke maand nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden worden toegevoegd. Omdat Validata continu reageert op de ontwikkelingen van de markt en van haar klanten, groeit de applicatie altijd organisch door.’

‘Toch werken we in 2019 aan een rebuild van de applicatie; een complete herziening van de applicatie uit 2014 waarin alle kennis en ervaring uit de afgelopen jaren wordt meegenomen. Zo sluit de nieuwe versie straks nog beter aan bij de actuele vraag uit de markt en specifieke wensen van onze klanten. Daarnaast kunnen er de komende jaren nieuwe functionaliteiten aan worden toegevoegd waardoor deze nieuwe applicatie volledig future-proof is.’

24/7 support tijdens het screeningsproces

‘Tegelijkertijd blijft Validata zich richten op back-end procesoptimalisatie om het screeningsproces slimmer en sneller te laten verlopen. Mensen die een screening doorlopen kunnen bijvoorbeeld live chatten met een medewerker van Validata Support of buiten kantooruren met een chatbot. Zo kan er 24/7 assistentie worden verleend en worden de meest gestelde vragen direct beantwoord.’

Sneller toegang via efficiënte mobiele toepassingen

‘Wanneer iemand een screening doorloopt, wordt gevraagd in te loggen in een beveiligde online omgeving. Hier wordt informatie gegeven over de verwerking van de persoonsgegevens en kunnen bepaalde, relevante persoonsgegevens worden verstrekt of documenten ge-upload. Voor sommige klanten is het geen vereiste dat de betrokkene op deze manier inlogt, bijvoorbeeld omdat bij hun screening het uploaden van gevoelige informatie niet nodig is. In zo’n geval willen we de stappen binnen de screening via een smartphone kunnen laten lopen. Deze mobiele toepassingen zullen het screeningsproces ook doen versnellen.’

Van semi-geautomatiseerd naar volledig geautomatiseerd

‘Op dit moment zijn sommige koppelingen van en naar onze dataleveranciers nog semi-geautomatiseerd. Dit betekent dat er tijdens een screening nog menselijke handelingen aan te pas komen om data te verifiëren. In samenwerking met een enkele partners ontwikkelt Validata oplossingen waardoor alles volledig kan worden geautomatiseerd. Het minimaliseren van menselijke handelingen maakt dat het screeningsproces efficiënter wordt.’

Meer controle voor klanten binnen de applicatie

‘Validata is bezig met softwareontwikkelingen die maken dat klanten binnen de applicatie meer controle krijgen. Zo hoeven zij straks minder vaak assistentie te vragen via Validata Support en/of onze consultants. Het zal makkelijker worden voor klanten om binnen de applicatie meer richting te geven en meer controle uit te oefenen.’

Meer autonome oplossingen voor het MKB

‘Op dit moment kunnen kleine tot middelgrote organisaties (MKB) bij Validata al online een account aanmaken en online betalen. Direct contact met Validata kan nog steeds, maar is dan vaak niet meer nodig. Om klanten meer vrijheid en verantwoordelijkheid te geven zullen soortgelijke autonome oplossingen in 2019 aan de huidige opties worden toegevoegd.’

Uitbreiding productportfolio met nieuwe checks

‘In 2018 voegde Validata al het verifiëren van o.a. PEP- en sanctielijsten toe aan haar portfolio. In 2019 zullen daar nieuwe soorten checks aan worden toegevoegd die aansluiten bij de behoefte uit de markt. Zo biedt Validata straks bijvoorbeeld extra mogelijkheden om kredietwaardigheid te verifiëren.’

2019 wordt derhalve een jaar met een stevige focus op de vernieuwing van de software. Dit wordt een project waar ook diverse klanten input op zullen geven. Tegelijkertijd draait de dagelijkse operatie gewoon door en mogen onze klanten hier ook de gebruikelijke kwaliteit van blijven verwachten.

Voor vragen kunt u contact zoeken met Bart Bijkerk via bartbijkerk@validatagroup.com

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter 

  Nieuwsarchief