Kennisbank


In de Kennisbank vind je een uitgebreide begrippenlijst met HRTech Taal, whitepapers, boeken, webinars en debinars over HR Technologie.



Candidate Relationship Management (CRM)

Type: HRTech Taal
Taal: Nederlands

Candidate Relationship Management (CRM) of Kandidaatrelatiebeheer is een methode voor het beheren en verbeteren van relaties met huidige en potentiële toekomstige sollicitanten.

CRM-technologie wordt gebruikt om het communicatieproces met de kandidaten te automatiseren, hun betrokkenheid te stimuleren en de ervaring van kandidaten te verbeteren.

De term komt rechtstreeks over uit de sales & marketing kant van organisaties waar CRM staat voor Customer Relationship Management. De gedacht is ook dat veel processen en technologie op gelijke manier te gebruiken is om kandidaten te verlijden om bij je organisatie te komen werken.

Een eerste opstap richting CRM is de Candidate Experience en Candidate Engagement op te pakken. Als je dit doorzet met Recruitment Marketing kun je een CRM strategie opzetten en uitrollen.


Auteur: Mark van Assema
Copyright: HRTech Review
Domein: Employer Branding, Recruitment, Recruitment flex
Laatst gewijzigd: 26 maart 2021

Terug