Nieuws


15 maart 2023

Joboti wordt lid van Textkernel-familie


Joboti, ontwikkelaar van chatbots voor recruitment-toepassingen, is overgenomen door Textkernel.

Categorie: Recruitment, Persbericht
Geschreven door: HRTech Redactie

Joboti is een Amsterdams bedrijf dat met een chatbot voor recruitment-toepassingen de wereld wil veroveren. Het bedrijf is in 2016 opgericht door Stephan Kockelkoren en Luuk van Neerven. Kockelkoren experimenteerde in eerdere HR-startups met kunstmatige intelligentie en natural language processing, Van Neerven werkte als corporate recruiter. Samen kwamen ze op het idee om saaie en tijdrovende Recruitment-processen op een leuke manier te automatiseren, door middel van chatbots.

joboti

Het Amsterdamse bedrijf ontwikkelde een virtuele Recruiter, Eva genaamd, die via verschillende chatkanalen, zoals bijvoorbeeld Facebook Messenger of een eigen widget op de website, communiceert met werknemers of kandidaten. Ook Nerdie, de chatbot van HRTech Review, maakt gebruik van de software van Joboti.

Textkernel, leverancier van AI-oplossingen voor de recruitmentmarkt heeft onlangs met strategische software-investeerder Main Capital Partners (“Main”) de overname aangekondigd van Joboti.

“We zijn verheugd om onze krachten te bundelen met Textkernel en kijken ernaar uit om hun expertise op het gebied van matchingtechnologie te benutten om onze geautomatiseerde kandidatenbetrokkenheid en communicatietechnologieën te verbeteren”, zegt Luuk van Neerven, co-founder van Joboti. “Deze stap is het bewijs van onze gezamenlijke toewijding om jou te helpen om betere resultaten met recruitment te behalen. Dit doen we beiden door de processen te stroomlijnen en eersteklas recruitmentoplossingen te leveren.”

"Joboti's geautomatiseerde candidate engagement technologie vormt een perfecte aanvulling op onze AI-gedreven recruitment oplossingen", zegt Gerard Mulder, CEO van Textkernel. "Door de functionaliteit van Joboti te integreren, kunnen we onze klanten een geautomatiseerde wervingsoplossing bieden waarmee recruiters zich meer kunnen richten op de klantervaring en het sneller plaatsen van de kandidaat. Dit zal hun efficiëntie aanzienlijk verhogen, kosten verlagen en hen waardevolle tijd besparen."

Deel dit artikel
Dit artikel is 348 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter