Nieuws


30 januari 2023

Belgisch techbedrijf automatiseert schrijven van adviesrapporten op maat


Een groot probleem in organisaties met veel kenniswerkers is het borgen en overdraagbaar maken van al die inzichten en ervaringen. Kennis die bij eigen medewerkers, maar ook bij ingehuurde experts, veelal in de hoofden zit. Pointerpro is een Belgisch tech-bedrijf dat hierop sinds 2020 succesvol inspeelt. Het haalde onlangs een kapitaalinjectie van 950.000 euro op, waarmee de scale-up verder wil internationaliseren en investeren in marketing en R&D.

Categorie: Persbericht, Techniek algemeen
Geschreven door: HRTech Redactie

Belgisch techbedrijf automatiseert schrijven van adviesrapporten op maat

Alle kennis op één digitaal platform

Pointerpro bundelt de kennis van experts binnen organisaties op één digitaal platform. Daarnaast zetten die organisaties met deze tool zelf online assessments op voor hun eigen doelgroepen. Door de interne expertise te combineren met de input van de externe respondenten, creëert de technologie van Pointerpro volledig automatisch gepersonaliseerde adviesrapporten. Zo komt er tijd en ruimte vrij, die consultants kunnen investeren in persoonlijke contacten met hun klanten.

Ook voordelen voor de consultants

Stefan Debois, CEO en oprichter: “Als ondernemingen hun service verder digitaliseren, kunnen ze sneller opschalen. Vandaag kunnen veel servicebedrijven alleen groeien als ze extra consultants aanwerven. Op een krappe arbeidsmarkt botsen ze op hun grenzen. Door automatisch adviesrapporten op maat te creëren, en dus repetitieve taken te digitaliseren, kunnen consultants zich focussen op meer uitdagende taken waar de human touch onmisbaar is. Zo worden bedrijven niet alleen productiever, ook de jobtevredenheid van hun consultants gaat omhoog.”

Actief in 65 landen

Pointerpro is wereldwijd in 65 landen actief. Naast werknemers in de Belgische hoofdvestiging heeft de onderneming ook werknemers in de Verenigde Staten en Latijns-Amerika. De helft van de markt bevindt zich daar. Met het opgehaalde kapitaal wil het bedrijf nieuwe markten aanboren en het bedrijf nog sterker op de internationale kaart zetten, zo zegt het in een persbericht.

 

Deel dit artikel
Dit artikel is 509 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter