Nieuws


16 december 2022

Jobilla kondigt fusie aan in Nederland


Talentwerving scale-up Jobilla en Jobilla Nederland kondigen hun fusie aan. Daarmee creëren ze de nieuwe bedrijfseenheid Jobilla Benelux BV. De fusie biedt meer middelen om het traditionele recruitment in de markt te reorganiseren.

Categorie: Persbericht, Employer Branding
Geschreven door: HRTech Redactie

jobilla_logo_jobibot

Jobilla is een recruitment marketing platform dat sociale media en marketingstrategieën gebruikt om bedrijven te helpen met kandidaten bereiken, werven, activeren en rekruteren. De fusie van Jobilla in Nederland biedt kansen om recruitment te reorganiseren, door zich te richten op kandidaat-gedreven methodes, recruitment volledig mobiel te maken voor de kandidaten en het selectieproces van kandidaten te automatiseren.

Jobilla Nederland

Jobilla Benelux CEO Selma Stevense-Bakker begon als solo Jobilla-ondernemer in 2021, nadat ze in aanraking kwam met hun kandidaat-gedreven benadering. In 18 maanden groeide Jobilla Nederland uit tot een team van 14. In 2022 groeiden ze met meer dan 500% en Jobilla Benelux streeft ernaar in 2023 nog 5 werknemers aan hun team toe te voegen.
 
“We zijn erg trots op het werk dat het team en Selma Stevense-Bakker hebben geleverd in Nederland,” zegt Jobilla CEO Henri Nordström. “We zijn ook super blij om samen met Selma als CEO van Jobilla Benelux BV onze reis te vervolgen. Jobilla Benelux als onze eigen eenheid hebben binnen de Jobilla Group, betekent dat we in de toekomst sterk in onze groei in de Benelux kunnen investeren.”

Talentwerving

A+,-A,-B,-C-Talent-card-

Kandidaten solliciteren in enkele minuten op hun telefoon en de wervende partij krijgt automatisch een overzicht van de kandidaten. Deze worden gefilterd door Jobilla’s AI en in categorieën geplaatst op basis van hun potentie voor de positie. Het systeem meet en analyseert tot 35 verschillende punten, waardoor het obstakels voor werkgever en -nemer vermindert.
 
Arvid Versluijs, HR-manager bij Nieuwenhuijse Groep zegt: “We merken dat we een andere en grotere doelgroep hiermee bereiken. Het is een leuke en vlotte manier van werven.” 

Veel industrieën worstelen met acquisitie van kandidaten. De horeca en de bouw, die beiden een bovenmatige achteruitgang zagen afgelopen jaren, zijn twee van Jobilla Benelux’ grootste recruitmentgroepen. Andere populaire groepen zitten in arbeidersindustrieën, sales, marketing en de zorg.

Jobilla Benelux

Jobilla Benelux heeft campagnes uitgevoerd voor bedrijven als Sligro Food Group, OAMKB en Interzorg. Hun systeem geeft bedrijven een oplossing om met hun eigen branding- en marketingteams directe controle te hebben over hun wervingsproces en daarbij gebruik te maken van de kandidaat-gedreven recruitmenttoepassingen om talent te werven.
“Een mooie tool om een grote doelgroep te bereiken en te activeren. De persoonlijke benadering past goed bij Sligro,” zegt Ivo John Smit, HR-manager recruitment bij Sligro Food Group.

Jobilla_group_1200

Over Jobilla

Opgericht in Finland in 2015, is Jobilla een moderne, kandidaatgerichte recruitmenttoepassing die het makkelijk maakt voor recruiters, kandidaten en werkgevers om elkaar te vinden. Ons team van experts biedt ook moderne recruitment-marketingdiensten om zo met de beste kandidaten in contact te komen. We groeien met ons bedrijf jaarlijks met 150% en opereren wereldwijd met een sterke focus op Scandinavië, de Benelux en DACH-regio.

Deel dit artikel
Dit artikel is 1634 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter