Nieuws


1 februari 2021

HRTech grootmacht Workday neemt Deense Peakon over


Eén van de grote, wereldwijde Suite spelers uit de HRTech Arena, Workday, gaat het Deense, ruim 250 mensen sterke, Peakon, uit het Assessment en Matching domein, overnemen. Met deze overname versterkt Workday de Talent Management mogelijkheden van haar reeds brede palet aan functies en komt op dat vlak dichter in de buurt van spelers als Cornerstone, Talentsoft en SAP SuccessFactors.

Categorie: Persbericht
Geschreven door: HRTech Redactie

workday-acquire-peakon-employee-engagementWie regelmatig bij UNLEASH kwam (en hopelijk later dit jaar weer komt...) kon daar uiteraard uitgebreid bij Workday kijken, ook Peakon was altijd behoorlijk groot aanwezig voor een scale up. Die aanpak heeft hen kennelijk geen windeieren gelegd, want het bedrijf bestaat pas sinds 2015 en is dus in ruim 6 jaar tijd uitgegroeid tot een flinke HRTech speler met kantoren in 5 landen, die nu voor een bedrag van 700 miljoen dollar wordt overgenomen.

Inzichten van werknemers omzetten in actieplannen en betere ervaringen

In het perbericht zeggen de partijen over de inhoudelijke kant van de samenwerking: "De gebeurtenissen van het afgelopen jaar hebben de wereld van het werk veranderd, nu bedrijfsleiders worstelen met onzekerheid terwijl ze werknemers als nooit tevoren moeten ondersteunen. Deze omstandigheden hebben organisaties gedwongen om HR-strategieën te heroverwegen en de benaderingen voortdurend aan te passen om talent te betrekken, ondersteunen en behouden. Dit omvat het consequent cultiveren van een tweerichtingsdialoog om medewerkers te horen, te begrijpen en erop te reageren.

Om aan dit moment te voldoen, zullen Workday en Peakon samenkomen met een continu luisterplatform dat klanten helpt om het sentiment van medewerkers in realtime vast te leggen, doorlopende feedback mogelijk te maken en toegang te krijgen tot gepersonaliseerde, prescriptieve aanbevelingen voor acties. De combinatie zal intelligente technologie van Peakon samenvoegen die enquêtes en informatie op het juiste moment bepaalt en naar de juiste persoon distribueert, met het uitgebreide werknemersinzicht in Workday, om leiders te helpen voortdurend de veranderende gevoelens, behoeften en gedragingen van werknemers te ontdekken en erop te reageren. Klanten zullen bijvoorbeeld in staat zijn om betere inzichten en begrip te krijgen over het erbij horen van werknemers, waardoor ze met meer zelfvertrouwen en consequent plannen kunnen aanpassen om een ​​inclusieve werkcultuur te bevorderen."

Hier het hele persbericht lees je hier.

Deel dit artikel
Dit artikel is 604 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter