Nieuws


1 oktober 2019

Heineken pakt digitale HR transformatie serieus aan


"Geboren in Amsterdam, opgegroeid door de wereld" is het motto bij Heineken als echt wereldmerk. En dat dit ook voor de mensen die bij Heineken werken zelf geldt blijkt uit een HR Hackathon die 4 oktober in Singapore wordt georganiseerd. Twaalf wereldwijde start-ups mogen hier strijden om de winst in het "HR brouwhuis".

Geschreven door: HRTech Redactie

HeinekenHRBrewhouseMet de groeiende groep millenials die bij Heineken komt werken was de noodzaak om serieus met technologie aan de slag te gaan bij HR ook doorgedrongen. In samenwerking met The Next Web X en Accenture heeft Director Global HR Technology & Solutions Hermand Rolfers een nieuw initiatief opgezet met een duidelijke missie: "Uiteindelijk willen we dat onze medewerkers hun eigen carrière beheren met dezelfde soorten technologieën die ze dagelijks gebruiken in hun privé interacties."

Drie focus gebieden en een wild card

In de hackathon moeten de start-ups aan de slag met drie gebieden waar Heineken echte uitdagingen heeft op HR gebied:

  1. Recruitment of Talent Acquisition
  2. Onboarding en interne doorstroom
  3. Employee Engagement

En ten slotte was er een wild card te verdelen voor ieder ander HR gebied waar zich interessante start-ups voor aanmeldden.

Iedere start-up's droom pilot

Welke start-up droomt er nu niet van het mogen doen van een pilot van hun 'ei van Columbus oplossing' bij een van de grootste merken ter wereld. Dat dit een leerzaam en nuttig proces kan zijn wordt met deze competitie onderkend, echter moeten de start-ups zich eerst maar eens bewijzen via een hackathon.

Vanaf de zomer konden HRTech Start-ups zich inschrijven om mee te gaan doen bij de Hackathon. Meer dan 100 bedrijven gaven hieraan gehoor wat leidde tot onderstaand overzicht.

HeinekenHRBrewhouse_landscape

Hierbij een heleboel in Nederland volledig onbekende partijen en maar een paar bekende namen. Er mogen per ieder van de 4 gebieden 3 start-ups meedoen met de Hackathon:

Recruiting for superstars

  • mya Systems Inc
  • SmartDreamers
  • Team: Eightfold.ai, Sonru, Plum

Onboarding & transitions

  • BrioHR
  • Appical
  • SilkRoad

Employee engagement

  • Appreiz
  • EngageRocket
  • SocialSeeder

De wildcards

  • BetterUp
  • Pulsifi
  • Snaphunt

Natuurlijk kennen we hier in Nederland Appical, waar Heineken bij hun Onboard.Amsterdam event ook zal presenteren, en verder komt alleen SocialSeeder uit de buurt, uit België. De andere partijen komen bijna allemaal uit Sillicon Valley en een paar uit Azië en één uit Roemenië.

De winnaars zullen hier later bekend gemaakt worden. Zij mogen echte pilot projecten starten bij Heineken vestigingen in de de Asia Pacific regio. Bij succes kan Heineken deze partijen de rest van de wereld helpen veroveren.

Deel dit artikel
Dit artikel is 298 keer gelezen.

Reacties

 Laat een een reactie op dit artikel achter